Recensies (632)

Confettiregen
Confettiregen - Splinter Chabot
1 samenvatting:
Het boek gaat over een jongen genaam Wobie. hij ontdekt na mate dat hij ouder word dat hij niet in een perfecte wereld woont, en dat hij anders is dan de rest. Anders dan wie hij wil zijn.

2 wel/niet goed aan het boek:
Ik vond de ontwikkeling van het hoofdpersonage erg goed en de weg die hij moest nemen om zichzelf te accepteren. De personages zijn realistisch en ook word alles goed en in detail beschreven, van geur tot gevoelens. Ik vond het alleen wel een heel langdradig boek (342 blz. ik ben zelf meer van de korte verhalen)

3 argumenten:
Wobie begon als een persoon die niets van zichzelf wilde accepteren en eindigde als een persoon die van zichzelf kon houden en blij was met wie hij echt is.

Ook reageerde de personages en dachten ze zoals echte mensen een niet een geschreven charakter.

4 conclusie:
Als je van lange verhalen houd is dit het boek voor jouw, het is een emotionele achtbaan en blijft interessant.
- L.
L heeft dit boek een 3 gegeven (van 5) ★★★Maurick College
>
Alles of niets
Alles of niets - Khalid Boudou
Wanneer de ouders van de 17 jarige Melle voor vijf weken naar Hongarije gaan om daar vakantie te houden, een mooi pand zoeken en een mooie, groene wijdse omgeving voor hun droom: een Bed&Breakfast, zorgt oom Walter zorgt in Nederland voor Jelle. Oom Walter komt erachter dat Melle in het geheim op internet aan het gokken is. Dan blijkt dat oom Walter ook van gokken houdt en hij neemt Melle mee naar illegale pokertoernooien. Melle heeft in het begin geluk en hij wint een aantal keer flink geld, maar daarna gaat het goed mis en komt hij in een gevaarlijk spel terecht want als je niet ken winnen, moet je zorgen dat je niet verliest. Een spannend verhaal met een onverwacht einde. Wordt het alles of niets?

Door het gebruik van technische hulpmiddelen zoals internetpoker etc is het een modern verhaal met een actueel onderwerp: gokverslaving. De schrijfstijl is grof, zoals ook bij de andere boeken van Khalid Boudou: Vóór die vetklep van oom Walter in mijn leven kwam, was ik uren, dagen, nachten kan ik wel zeggen, in dat klotespel opgegaan. Samen met de kale Kratos had ik de ene na de andere reus een kopje kleiner gebeukt, geslacht, geslagen en naar de tering getrapt. Tjak, tjak, tjak... allemaal kapot. Ook gebeuren er veel geloofwaardige dingen in het boek waardoor het prettig leest. De roman heeft een hoge amusementswaarde en is door zijn taalgebruik en spanning geschikt voor scholieren van de middelbare school.

Uiteindelijk is niets wat het lijkt. Durf jij all-inn te gaan? Titel: Alles of niets Auteur: Khalid Boudou Uitgever:Moon Recensie geschreven door: Beau Bontekoe T3D
- 2.
2 heeft dit boek een 3 gegeven (van 5) ★★★
>
Vlucht
Vlucht - Mel Wallis de Vries
Mooi
- E.
E heeft dit boek ★★★★★ gegeven!Maurick College
>
Zwijg
Zwijg - Mel Wallis de Vries
Geweldig
- E.
>
Hoe overleef ik mijn vader? (en hij mij!)
Hoe overleef ik mijn vader? (en hij mij!) - Francine Oomen
Ik vond dit boek leuk en soms saai omdat het soms maar gingen ze maar wat praten ik vond het meetste leuk toen de vader van rosa gewond raakte dat vond ik wel leuk en emotioneel voor de rest is het aan te raden als je niet de doen hebt
- N.
N heeft dit boek een 3 gegeven (van 5) ★★★
>
Escape room
Escape room - Maren Stoffels
Boekrecensie: Escape room.
Reza van Wijnen, T3D.

Ik heb het boek Escape room gelezen. Het boek gaat over 4 vrienden die meedoen aan een escape room. Ze moeten binnen 1 uur uit de escape room ontsnappen. Wat ze niet weten dat een van de vrienden een doelwit is, en dat de persoon van de escape room hun misschien niet wilt laten gaan? Ik vond het boek erg leuk.
Ik vond het boek leuk, vooral omdat er veel spanning in zat. Op het begin werd er gewoon een leuk verhaal verteld, maar niet spannend ofzo, maar eenmaal in de Escape room werd het spannender. Er gebeurde namelijk gekke dingen, zoals dat een van de vrienden uit het niks gewond raakte. Ook wist je totaal niet wat er zou gebeuren in de verhaallijn, en daarom vond ik het nog leuker om te lezen. Uiteindelijk kwamen ze erachter dat een van hun het doelwit was waardoor ze meteen de uitweg moesten vinden, dat maakte het nog 10 keer leuker omdat toen de spanning eigenlijk dubbel in het verhaal kwam.
Kort samengevat ik vond het boek erg leuk omdat er gewoon veel spanning in voorkwam. Het boek “Escape room” is zeker een aanrader.
- R.
R heeft dit boek een 4 gegeven (van 5) ★★★★Maurick College
>
Escape room
Escape room - Maren Stoffels
Recensie Escape room.

Escape room is een jeugd thriller van Maren Stoffels. Ze is geboren op 13 januari 1988 en is dus 33 jaar. Ze heeft nog meer boeken geschreven. Voorbeelden daarvan zijn Fright Night en Room Service. Het boek Escapre Room is genomineerd door de jonge jury in 2020. De boodschap van het boek is eigenlijk een vraag. Namelijk: Vertrouw jij je vrienden wel? Mijn verwachting van het boek was dat het erg spannend zou zijn. Mijn standpunt is dat het een goed boek is maar dat het soms wel een beetje onduidelijk is.
Escape Room is een enorm spannend boek. Dit komt omdat het verhaal in een escape room afspeeld. 4 vrienden gaan een escape room doen met elkaar. Als ze al een tijdje in de escape room zitten komen ze er achter dat het niet de bedoeling is dat ze eruit komen.
 Ook is het een goed boek. Het boek zit goed in elkaar. Tussen de hoofdstukken door staan tekstjes van ‘X’. Deze ‘X’ is niet van plan de 4 vrienden uit de escape room te laten. ‘X’ heeft het op 1 van hen gemunt. Maar wie? Dat maakt het boek zo spannend. Je wil constant weten wie nou deze ‘X’ is en wat het wil.
Soms is het boek wel een beetje onduidelijk. Dit komt doordat het boek is geschreven in verschillende ik-personen. Soms moet je even kijken vanuit welke ogen het geschreven is. Ook heet elk persoon zijn eigen lettertype. Dit maakt het wel erg origineel.
Al aan het begin van het boek zit je er meteen in. Je wordt meteen meegesleurd in het verhaal. Het voelt alsof je zelf in het verhaal zit doordat  de schrijver in de ik-persoon schrijft.
Al met al is dit boek echt een aanrader voor mensen die van spannende boeken houden. Ik geef het boek 4 van de 5 sterren, omdat het boek goed in elkaar zit, maar soms wel een beetje verwarrend is.
- L.Maurick College
>
Boy 7
Boy 7 - Mirjam Mous
Recensie Boy 7.

Boy 7 is een boek dat geschreven is door Mirjam Mous. Het gaat over een jongen die op een grote grasvlakte terecht komt en niet weet wie hij is. Daarom probeert hij in dit boek te achterhalen wie hij is. De uitgever is Van Hokema & Warendorf en het is geschreven in 2009.

Het boek begint met een jongen die wakker wordt op een grote grasvlakte en niet weet wie hij is. Hij lift mee met een vrachtwagen en logeert in een hotel met het geld dat in zijn rugzak zit. Hij raakt bevriend met Lara en gaat samen met haar op zoek naar zijn identiteit.
Als hij samen met Lara een notebook vind waarin hij zelf geschreven heeft toen hij zijn geheugen nog had leest hij dit helemaal door. Hij komt erachter dat hij Sam Waters heet en wat er allemaal gebeurd is. Hij moest meewerken aan een project, omdat hij de schoolcomputer gehackt heeft. Ook staat er in de Notebook dat dit project niet goed is en dat de kinderen er gebruikt worden om te stelen. Hij gaat in zijn eentje proberen de andere kinderen uit dit project te halen, maar of dit ook zal lukken...

Ik vind de opbouw van het verhaal heel goed. Het is leuk dat het boek zich in twee tijden afspeelt. De tijd dat Sam zijn geheugen nog had (het verhaal uit de Notebook) en de tijd dat hij zijn geheugen niet heeft en op zoek gaat naar zijn ware identiteit. Je kunt deze tijden goed uit elkaar houden: Er zijn twee verschillende lettertypen gebruikt. Ook is het boek in vijf delen opgebouwd, bijvoorbeeld een deel over het Notebook en een deel over hoe Sam op de verlaten grasvlakte kwam. Hierdoor begrijp je het boek beter.
- L.Maurick College
>
De klopgeest
De klopgeest - Gerrit Komrij
Boekrecensie: De Klopgeest.
Reza van Wijnen.

Ik heb het boek: De Klopgeest van Gerrit Komrij gelezen.
Het boek gaat over een jongen, Hector. Hector gaat bij rijke mensen hun villa toe om contact te leggen met geesten. Hij heeft bijvoorbeeld bij een familie contact met een overleden zoon. Elke keer als hij in het huis komt, gaat Hector een stapje verder. Ik vond het boek leuk, en vooral spannend.

Ik vond het boek erg leuk omdat er constant spanning was. Bijvoorbeeld in het huis, als hij de geest ging bezoeken. Ook was de verhaallijn leuk. Hij had een vriend waar hij ruzie mee kreeg, en ontmoette een meisje, en had natuurlijk contact met geesten. Door die dingen was het verhaal iets Langer, en dus ook langer leuk. Het was soms een beetje langdradig, bijvoorbeeld dat het net iets te lang duurde. maar voor de rest wel een top boek.

Kort samengevat, ik vond het boek "De Klopgeest" erg leuk omdat er veel spanning was. Zeker een aanrader dus.
- R.
>
Kascha
Kascha - Anne Voorhoeve
Kascha verhuist met haar Sinti-familie (sinti is een bepaald soort geloof, dat stamt af van het christendom) naar Groß- Moren. en dan staat hun leven op hun kop. Kascha´s zus Zippi wil weglopen van huis met haar vriendje Donny, waar Kascha eerst op was, maar ze worden geteisterd door een sneeuwstorm. Die blijft dagenlang duren, alle stroom en elektriciteit valt uit en ze moeten met de hele familie een idee bedenken om op de been te blijven. Welk idee dat is lees je in dit boek.

Ben je altijd al geÏnteresseerd in een avontuurlijk boek, dan is dit iets voor jou, en als je ook van overleven houd is dit helemaal al iets voor jou! Lees het dus snel en het is een supergoed boek. als je niet van de ik- vorm houd dan zou ik als ik jou was, dit boek niet lezen, maar het is ook gewoon super wennen.
- H.
H heeft dit boek een 4 gegeven (van 5) ★★★★vso Leystede
>
De tatoeëerder van Auschwitz
De tatoeëerder van Auschwitz - Heather Morris
Ik vond dit boek heel mooi en spannend.
Dit is tot nu één van de betere boeken die ik heb gelezen.
- M.
M heeft dit boek ★★★★★ gegeven!vso Leystede
>
De jongen die tien concentratiekampen overleefde
De jongen die tien concentratiekampen overleefde - Alan Gratz
Ik vond het een intressant boek
Ik hou persoonlijk niet heel veel van oorlogsboeken.
Maar ben blij dat ik dit boek gelezen heb
- L.vso Leystede
>
Vlucht
Vlucht - Mel Wallis de Vries
Zo spannend boek ik heb hem in 3 dagen uitgelezen
Echt een super leuk boek als je van spannende boeken uit
Echt een aanrader
- L.
L heeft dit boek ★★★★★ gegeven!vso Leystede
>
De laatste halte
De laatste halte - Wendy Brokers
Het was een mooi boek en ook interessant dat je als je niet met elkaar opschiet zoveel aan elkaar kunt hebben. en het is zeker een aanrader.

4 tieners, met hun klas gaan met elkaar op reis naar Londen, in Engeland. Daar overnachten ze eerst in een hotel, de eerste nacht. dan moeten ze een opdracht maken en ze stappen op een halte, dan gaan ze met de metro en dan verdwalen ze, omdat ze de weg niet goed kennen. komt het nog goed?
Lees dit boek om erachter te komen.
- H.
>
Een bewijs van liefde
Een bewijs van liefde - Door van der Wiele
Ik vind het een leuk boek
Omdat het echt over het leven gaat
En is ook best leerzaam voor tienermeisjes
- L.
L heeft dit boek een 4 gegeven (van 5) ★★★★vso Leystede
>
Spijt!
Spijt! - Carry Slee
Jur pulskens t3d
Recensie
Spijt Carry slee

RECENSIE
In het boek komen goede duidelijke karakters voor.
Het boek heeft een mooi en goed verhaal het is best emotioneel het is een realistisch maar zielig verhaal. Het is zeker een aanrader om aan te duiden dat pesten niet goed is en niet oke is. Dus heel kort dit is een boek dat eigenlijk iedereen moet lezen en ook al is het een kinder boek het is ook geen goed boek voor jong volwassenen.
- J.
J heeft dit boek een 4 gegeven (van 5) ★★★★Maurick College
>
Black Box
Black Box - Anna Woltz
Jamie de hoofdpersoon wordt gevraagd voor een tv programma waar ze met andere jongeren voor een maand lang in een zwart huis moet zitten.
Als ze de mee wilt gaan doen krijgt ze de andere jongeren al te ontmoeten en dat zijn onder andere: Abeltje, Job, Franka, Rasmus, Nellie, Inoek en Maria. Zij zijn in dat huis met hun zevenen waar zij de hele tijd worden gefilmd, ze mogen ook niet naar buiten. Zodat ze overleven krijgen zij eten en drinken via een buis. Wanneer Jamie voor het eerst bij black box is wordt ze meteen verliefd op Rijn een tv producent. Er wordt in elk boven arm van de jongeren een chip gespoten zodat ze elk jongere kunnen volgen waar zij zijn, terwijl Jamie alleen nog maar denkt aan Rijn vergeet ze überhaupt dat er camera’s zijn die haar filmen. In de confess ruimte kunnen de jongere mondeling contact leggen met de redactie als er bijvoorbeeld een probleem is, maar zij kunnen ook contact leggen met de redactie via een sluis waar zij eten doorheen krijgen.
Nellie heeft een een celstraf van 10 jaar in de jeugdgevangenis.
Inoek is de jongste van allemaal en kan nooit slapen omdat de huisgenoten snurken en ze heeft heimwee. Ze slaapt in het confess. Gongrijp gaat elke nacht naar haar toe om Inoek te troosten. Gongrijp heeft gezegd tegen de regie dat de camera’s uit moeten in de confess. Wanneer de redactie in de kamer van Jamie komt krijgt jamie beelden te zien van gongrijp die seksuele handelingen doet samen met Inoek. Jamie gaat chanteren tegen gongrijp maar zal niks zeggen behalve als gongrijp niet doet wat Jamie zegt. Inoek gaat als eerste weg in black box. Als een opdracht voor de deelnemers (door Jamie bedacht) wordt op een dag een dementerende vrouw van 94 in de Black Box gebracht. Het gaat om Gonggrijps moeder, aan wie hij een grote hekel heeft. De redactie wil in Nederland de discussie op gang brengen of jongeren de zorg voor ouderen op zich willen nemen. Op de achtergrond speelt de discussie mee over een zelfmoordpil voor ouderen die vinden dat ze te veel overlast voor hun omgeving opleveren. Er worden zelfs reizen aangeboden van Hades Travel (een van de sponsors) waarbij je een mooie locatie ergens op de wereld kunt bezoeken, om daar vervolgens met de pil te overlijden.
Maria trekt zich het lot van oma aan: ze voedt en wast haar. De anderen steken nauwelijks een poot uit. Er ontstaat een ruzie als de toestand van oma verslechtert. De anderen zitten een zelfontworpen Ticket Monopoly te spelen, maar Maria onderbreekt hen. De ruzie ontaardt in een vechtpartij, die zo heftig wordt dat Jamie wil ingrijpen. De redactie aarzelt: de kijkcijferteller in de regiekamer vliegt omhoog. Jamie rent om een gegeven moment naar de sluis en verschaft zichzelf met een pasje toegang tot de Black Box. Ze trekt de vechters uit elkaar: net op tijd, want Maria blijkt naderhand in het ziekenhuis een gescheurde milt te hebben.
Gongrijp wordt ontzettend boos en wilt Jamie ontslaan en gaat een gesprek aan met Jamie. Als hij het gesprek aan gaat gaat Jamie chanteren met het filmpje dat Jamie had van gongrijp en ze mag gewoon verder gaan. Nellie gaat een weddenschap aan dat ze uit het raam kan springen en wanneer ze dat doet mag zij natuurlijk niet meer terug in het huis. Er zijn nog twee kandidaten over zij hebben bedacht dat ze allebei de bacterie in moeten nemen en wie er niet ziek wordt heeft gewonnen. De redactie is voor de helft tegen en helft voor het idee, want ze kunnen allebei dood gaan maar Rijn zegt dat hij het een goed idee vindt en omdat Jamie zo verliefd is is zij ook voor. Iedereen zit voor de tv als het virus in sushi verpakt wordt gegeven aan de jongeren.
En het boek stopt wanneer de twee laatste kandidaten eten van de sushi.
Citaat 1:er worden babies geboren, kinderen opgevoed en er gaan mensen dood.
Spannend.

Citaat 2:black box.
Kan waargebeurd zijn.

Citaat 3:op zondag 8 februari verteld Nellie aan rasmus over haar leven in de gevangenis.
Heftig.
Ik vond het zelf een prima boek net iets boven een voldoende maar misschien was het boek iets geschikter voor mensen die zich echt in een boek verdiepen want ik vind dat best lastig alhoewel ik het boek nog prima vond te lezen en dat het ook nog zo echt gebeurd zo kunnen zijn en daarom vond ik het wel speciaal. Ik zou zelf het boek aanreden als je jezelf goed in een boek kan verdiepen.
- J.
J heeft dit boek een 2 gegeven (van 5) ★★Maurick College
>
Urbanus in De tenor van Tollembeek
Urbanus in De tenor van Tollembeek - W. Linthout
Jasper kruk.

T3D.

Urbanus is met zijn familie dakloos geworden en hebben geen geld ze leven met hij zelf, zijn moeder, zijn vader, zijn hond en zijn brom vlieg in een telefooncel. Als Urbanus gebeld wordt door een boeken uitgeverij en wordt gezegd dat hij encyclopedieën mag kopen met een maand proeftijd dacht hij dat het een goed idee was om de encyclopedieën te kopen met een maand proeftijd om er grof geld mee te kunnen verdienen. De encyclopedieën liggen op een plank in de telefooncel die buiten de telefooncel uitsteken. Het ging regenen en daar kunnen boeken helemaal niet tegen dus vroegen ze aan een man die onder de brug zat of ze de boeken daar mogen neerzetten voor een tijdje. De man heette Jef patat en hij zij dat het mocht. Als hij probeerde de boeken in brand te zetten zodat hij het warm had, had Urbanus alle boeken weer meegenomen naar de plank in de telefooncel onder een stelletje paraplu’s. De regen is voorbij maar er komt een enorme windkracht die de telefooncel en de encyclopedieën meesleurt. Onderweg door de wind proberen ze te stoppen en nemen ze allemaal spullen mee zoals: een frietkraam, een schoorsteen en een plank. Als de wind gestopt is dan bedenkt Urbanus om van de frietkraam die ze hebben meegesleurd een eigen frietkraam te beginnen om geld te verdienen. Ze worden de beste frietkraam van de stad en verdienen veel geld. Totdat Urbanus nog een idee verzint dat hij gaat zingen bovenop de frietkraam. Maar hij zingt zo vals dat de bezoekers weg gaan. Hij wilt het nog een keer proberen maar met Amedee de brom vlieg in zijn mond zodat het lijkt alsof Urbanus een prachtige stem heeft. Het lukt en de frietkraam verdient twee keer zo veel dan eerst. Jef patat komt langs en vraagt of hij de manager mag zijn want hij weet dat Amedee zingt en niet Urbanus zelf. Hij zegt:’ik krijg 60 procent en Amedee krijgt 40 procent van het geld’. Urbanus en Amedee gaan akkoord en Jef patat is nu hun manager. Jef patat verdient veel met Urbanus merchandise. Hij zegt dat hij niet veel verdient tegen Urbanus dus zij krijgen ook minder geld. Jef patat vindt een tekenaar op straat en vraagt of hij rijk wilt worden de tekenaar antwoord ja en Jef stelt dezelfde deal voor als bij Urbanus hij hoeft alleen maar allemaal stripverhalen maken over Urbanus, de man gaat akkoord. Uiteindelijk heeft de tekenaar er genoeg van en rent weg van Jef patat. Jef patat stelt voor om op wereld tournee te gaan om grof geld te verdienen. Urbanus en zijn familie vindt het geweldig en ze gaan meteen naar de landen: Frankrijk, Duitsland en China. Ze hebben flink veel geld verdient maar Jef patat zegt van niet dus Urbanus en zijn familie krijgen weer heel weinig geld. Urbanus vindt het verdacht en gaat achter Jef patat aan. Het verhaal eindigt als ze erachter komen dat Jef patat meer dan 10 miljoen euro had verdient en ze bouwen hun huis van dat geld.
Ik vind het een geweldig boek want er zit humor in het heeft een vreemd maar leuk verhaal en de personages in het verhaal zijn gewoon leuk. Vooral voor mensen die van stripboeken houden is dit een grote aanrader.
- J.
J heeft dit boek ★★★★★ gegeven!Maurick College
>
Harry Potter en de steen der wijzen
Harry Potter en de steen der wijzen - J.K. Rowling
Jasper Kruk.

T3D.
Nadat Harry zijn ouders heeft verloren op vroege leeftijd woont hij als wees bij zijn oom en tante. Harry slaapt in een bezemkast onder een trap en wordt heel slecht behandeld door zijn oom en tante want de oom en tante van Harry hebben een hekel aan hem. Dirk de neef van Harry krijgt alles wat hij van de oom en tante en pest Harry graag heel veel. Wanneer er een brief voor Harry komt door de brievenbus dan schrikt de oom en pakt de brief af en scheurt de brief door midden. Als de volgende dag de oom bij de post kijkt liggen daar vier dezelfde brieven die Harry de vorige dag ook kreeg. Hij pakt alle vier de brieven en gooit ze in de openhaard terwijl Harry toekijkt. De volgende dag krijgt Harry super veel brieven en het zijn allemaal dezelfde de oom wordt gek van alle brieven die Harry binnen krijgt en timmert het huis dicht. Als de oom denkt dat hij veilig is en dat er geen brieven meer komen en zeker niet op zondag dan komen er honderden brieven door de schoorsteen. De oom wordt zo moe van alle brieven dat ze verhuizen naar een huisje midden op zee. De oom denkt dat hij veilig is maar dan is er gebonk op de deur midden in de nacht. Het is Hagrid en hij zegt dat Harry een tovenaar is en dat zijn ouders ook tovenaars waren Harry kan het niet geloven en zeker niet omdat zijn ouders dood waren door een auto ongeluk zei hij. Hagrid verteld dat zijn ouders zijn vermoord door een boosaardige tovenaar genaamd: Voldemort.

Hagrid geeft de dezelfde brief aan Harry die ook de afgelopen dagen in zijn huis was gestormd en in de brief staat dat hij naar tovenaar school Zweinstein mag. Eenmaal op de school aangekomen merkt hij al dat hij tegen een paar problemen tegen komt. Draco hij denkt dat hij de beste is en pest Harry veel samen met zijn twee vrienden en professor sneep. Professor sneep vertrouwd Harry niet helemaal en Harry vertrouwd hem niet.

Professor sneep heeft namelijk een hekel aan Harry. Als er opeens een trol in Zweinstein loopt wil Harry en zijn vrienden er achter na. Harry ziet dat hij de wc's in loopt en probeert de reuzen trol te doden. In een van de wc's zit hermelien en zij heeft de trol gedood.
Als Harry een tovenaar duel met draco aan gaat om 12 uur 's nachts komt draco niet opdagen en worden Harry, Ron en hermelien betrapt door een klopgeest ze rennen zo snel mogelijk weg en komen per ongeluk in de verboden gang. Achter de deur staan ze oog in oog met een driekoppige hond en rennen snel terug naar hun kamers. Aan Hagrid vragen ze wat de hond bewaakt, maar Hagrid vertelt alleen per ongeluk dat dat alleen hoofdprofessor Perkamentus en Nicolaas Flamel aangaat. Het boek eindigt wanneer Harry er achter komt dat professor krinkel het hoofddoek draagt omdat aan het achterkant van krinkels hoofd zit Voldemort's gezicht. Harry gaat een gevecht met hem aan en wint deze ook maar wel gewond.
Ik vond het boek prima om te lezen maar niet alsof ik er erg van hield maar het heeft wel een goed verhaal opbouw en karakter opbouw. Ook vond ik dat het boek veel fictie had dus voor de mensen die van fictie houden is dit een aanrader.
- J.
J heeft dit boek een 3 gegeven (van 5) ★★★Maurick College
>
Razend
Razend - Carry Slee
Ik vond het een heel leuk boek.
Ik vond het ook een goed verhaal in het boek.
En het was ook een spannend verhaal.
- M.
M heeft dit boek een 4 gegeven (van 5) ★★★★Twents Carmel College Gymnasium
>
Er is geen vorm waarin ik pas
Er is geen vorm waarin ik pas - Erna Sassen
Ik vond het een beetje een raar verhaal. Ook vond ik het gek dat in het verhaal een meisje een soort relatie had met een leraar. Ik vond het niet echt een leuk boek. Ik zou zo’n soort boekgenre niet snel nog een keer kiezen.
- A.
A heeft dit boek een 1 gegeven (van 5)Maurick College
>
Spijt!
Spijt! - Carry Slee
Ik vond het boek interresant en zielig. Ik heb de film ook gezien. Het boek is zeker een aanrader. het is wel heel zielig maar ook realistisch. Ik denk dat het goed is dat mensen dit boek lezen zodat ze gepeste mensen kunnen helpen en de pesters kunnen stoppen
- A.
A heeft dit boek een 3 gegeven (van 5) ★★★Maurick College
>